Scroll Top
19th Ave New York, NY 95822, USA

DIY fotografering til SoMe content

DIY fotografering til SoMe content

Har du et produkt der skal fremvises, eller har du en service, der skal visualiseres? Hvordan får du formidlet dit produkt og service på en overskuelig måde, og kan det gøres inden for et lille budget og stadig leve op til forventningerne om et visuelt flot indhold på de sociale medier?

Det koster mange penge at hyre en professionel fotograf til at tage billeder af dit produkt, det er tidskrævende og du skal oftest vente på at fotografen redigerer billederne. Kvaliteten af en professionel fotografs billeder er dog ofte af bedre kvalitet, men når man endnu ikke har et stort salg i sin virksomhed, så er det fint at tage billederne selv til brug på sociale medier. Hvis du har brug for flotte produktbilleder i god opløsning til plakater eller andet markedsføringsmateriale, så vil vi dog anbefale at hente et par tilbud hjem fra fotografen.

Rest-destilleri-photoshoot-2
DISIE laver en fotografering af produkterne fra REST Destilleri, som laver bæredygtig gin i Aarhus.

Tjekliste på 5 elementer til dit fotoshoot

Rest-destilleri-photoshoot-3
Vigtigheden af godt lys
Rest-destilleri-photoshoot
Her ses de ting, der også foregår omkring en fotografering.
Rest-destilleri-photoshoot-4
Eksempel på tilføjelse af liv til et billede
1. Lys

Billeder består af lys, så lys er essentielt for et godt billede. Det nemmeste er derfor blot at benytte sollys. Så udnyt når solen er fremme, find et rum hvor solen falder ind eller gå udenfor i baggården, haven eller lignende. Og udnyt det, der er omkring dig.

2. KAMERA

Det er ikke altid det billigste, men det er nødvendigt i et eller andet omfang: Du kan enten have/låne en god og nyere smartphone med et godt kamera eller evt. låne et kamera.

3. OMGIVELSER

Udnyt de omgivelser, der er omkring dig. Måske har du en flot husmur i baggården, som du kan tage billeder op af eller du kan bruge de orange nuancer fra blade på en efterårsdag. Du må gerne være kreativ her, men husk at indtænke din brandidentitet i processen, så du vælger farver og stil, som passer til dit brand og øvrige valg af farver med billeder til sociale medier. 

Foruden dette kan man også bygge en kasse eller male en træplade, som er baggrunden eller rammen for dit motiv og du kan tilføje rekvisitter, som giver god mening for dit motiv eller produkt. 

På billedet her har DISIE indkøbt rabarber, da REST Destilleri laver en rabarberdrik. 

4. Rekvisitter

Rekvisitter er vigtige, foruden mennesker og selve hovedproduktet, er det vigtigt at gennemtænke, hvilke rekvisitter, der kunne give mening i den fortælling og narrativ, som du vil fortælle om dit produkt. Til denne fotografering var vi i bl.a. ud og købe rabarber og rosmarin, brugte cocktailglas og andre køkkenredskaber fra køkkenet. Hvis du skal lave fotografering af mad, er det smart, at gøre det tæt på et køkken, så du har adgang til rekvisitter. Du kan ikke planlægge, hvad der fungerer bedst til en fotografering, så det er fint at have forskellige rekvisitter med, så du kan prøve forskellige opstillinger af.

5. Liv og mennesker

For at få de mest autentiske billeder til sociale medier, er det vigtigt at have mennesker på sine billeder. Når man gerne vil have interaktioner på sine opslag, er det vigtigt modtageren ser noget relaterbart, som f.eks. som her hvor drinks bliver serveret og du rækker ud efter det.

Foruden dette kan man også bygge en kasse eller male en træplade, som er baggrunden eller rammen for dit motiv og du kan tilføje rekvisitter, som giver god mening for dit motiv eller produkt. 

På billedet her har DISIE indkøbt rabarber, da REST Destilleri laver en rabarberdrik.

Har du et produkt der skal fremvises, eller har du en service, der skal visualiseres? Hvordan får du formidlet dit produkt og service på en overskuelig måde, og kan det gøres inden for et lille budget og stadig leve op til forventningerne om et visuelt flot indhold på de sociale medier?

Det koster mange penge at hyre en professionel fotograf til at tage billeder af dit produkt, det er tidskrævende og du skal oftest vente på at fotografen redigerer billederne. Kvaliteten af en professionel fotografs billeder er dog ofte af bedre kvalitet, men når man endnu ikke har et stort salg i sin virksomhed, så er det fint at tage billederne selv til brug på sociale medier. Hvis du har brug for flotte produktbilleder i god opløsning til plakater eller andet markedsføringsmateriale, så vil vi dog anbefale at hente et par tilbud hjem fra fotografen.

Rest-destilleri-photoshoot-2
DISIE laver en fotografering af produkterne fra REST Destilleri, som laver bæredygtig gin i Aarhus.

Tjekliste på 5 elementer til dit fotoshoot

1. Lys

Billeder består af lys, så lys er essentielt for et godt billede. Det nemmeste er derfor blot at benytte sollys. Så udnyt når solen er fremme, find et rum hvor solen falder ind eller gå udenfor i baggården, haven eller lignende. Og udnyt det, der er omkring dig.

Rest-destilleri-photoshoot-3
2. KAMERA

Det er ikke altid det billigste, men det er nødvendigt i et eller andet omfang: Du kan enten have/låne en god og nyere smartphone med et godt kamera eller evt. låne et kamera.

3. OMGIVELSER

Udnyt de omgivelser, der er omkring dig. Måske har du en flot husmur i baggården, som du kan tage billeder op af eller du kan bruge de orange nuancer fra blade på en efterårsdag. Du må gerne være kreativ her, men husk at indtænke din brandidentitet i processen, så du vælger farver og stil, som passer til dit brand og øvrige valg af farver med billeder til sociale medier. 

Foruden dette kan man også bygge en kasse eller male en træplade, som er baggrunden eller rammen for dit motiv og du kan tilføje rekvisitter, som giver god mening for dit motiv eller produkt. 

På billedet her har DISIE indkøbt rabarber, da REST Destilleri laver en rabarberdrik. 

Rest-destilleri-photoshoot
4. Rekvisitter

Rekvisitter er vigtige, foruden mennesker og selve hovedproduktet, er det vigtigt at gennemtænke, hvilke rekvisitter, der kunne give mening i den fortælling og narrativ, som du vil fortælle om dit produkt. Til denne fotografering var vi i bl.a. ud og købe rabarber og rosmarin, brugte cocktailglas og andre køkkenredskaber fra køkkenet. Hvis du skal lave fotografering af mad, er det smart, at gøre det tæt på et køkken, så du har adgang til rekvisitter. Du kan ikke planlægge, hvad der fungerer bedst til en fotografering, så det er fint at have forskellige rekvisitter med, så du kan prøve forskellige opstillinger af.

4. Rekvisitter

Rekvisitter er vigtige, foruden mennesker og selve hovedproduktet, er det vigtigt at gennemtænke, hvilke rekvisitter, der kunne give mening i den fortælling og narrativ, som du vil fortælle om dit produkt. Til denne fotografering var vi i bl.a. ud og købe rabarber og rosmarin, brugte cocktailglas og andre køkkenredskaber fra køkkenet. Hvis du skal lave fotografering af mad, er det smart, at gøre det tæt på et køkken, så du har adgang til rekvisitter. Du kan ikke planlægge, hvad der fungerer bedst til en fotografering, så det er fint at have forskellige rekvisitter med, så du kan prøve forskellige opstillinger af.

5. Liv og mennesker

For at få de mest autentiske billeder til sociale medier, er det vigtigt at have mennesker på sine billeder. Når man gerne vil have interaktioner på sine opslag, er det vigtigt modtageren ser noget relaterbart, som f.eks. som her hvor drinks bliver serveret og du rækker ud efter det.

Foruden dette kan man også bygge en kasse eller male en træplade, som er baggrunden eller rammen for dit motiv og du kan tilføje rekvisitter, som giver god mening for dit motiv eller produkt. 

På billedet her har DISIE indkøbt rabarber, da REST Destilleri laver en rabarberdrik.

Rest-destilleri-photoshoot-4

DISIE GRØNT is supported by Tuborgfondet

Tuborgfondet-logo-toolbox